O mnie

Nazywam się Maria Olbromska – Makar. Jestem terapeutą i diagnostą zaburzeń integracji sensorycznej, terapii ręki, pedagogiem specjalnym, socjoterapeutą. Posiadam uprawienia do prowadzenia psychoedukacji i socjoterapii dzieci i młodzieży, treningów umiejętności społecznych, diagnozowania umiejętności szkolnych, do muzykoterapii oraz do specjalistycznego wsparcia i współorganizowania edukacji dzieci ze spektrum autyzmu.

W pracy z dziećmi i ich opiekunami najważniejsze jest dla mnie budowanie relacji opartej na zaufaniu i współpracy oraz kreowanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi dziecka. Uważam, że jedynie w ten sposób zbudowane fundamenty mogą zaowocować realizacją postawionych celów terapeutycznych. Podczas spotkań stwarzam dzieciom warunki do doświadczania sukcesu, odkrywania i cieszenia się ze swoich możliwości, do odczuwania własnej sprawczości, odkrywania swoich mocnych stron, a przede wszystkim do pokonywania swoich trudności i ograniczeń.  

Każde dziecko w moich oczach jest niepowtarzalną istotą, którą należy wspierać w procesie rozwoju. Każde dziecko jest dla mnie również częścią swojego systemu rodzinnego czy opiekuńczego, ma swoją historię i doświadczenia. W pracy diagnostycznej i terapeutycznej prezentuję podejście holistyczne.  

Bardzo lubię doskonalić swój warsztat pracy, szkolić się, podnosić swoje umiejętności i zgłębiać wiedzę.  W wolnym czasie natomiast najchętniej spaceruję ze swoimi dziećmi po górach i  lasach lub czytamy książki, gramy w ulubione planszówki.

Doświadczenie

Pracuję z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzinami od 12 lat. Przez ostatnie 6 lat zajmowałam się diagnozowaniem zaburzeń integracji sensorycznej, prowadzeniem terapii i opiniowaniem w specjalistycznej poradni psychologiczno – pedagogicznej w Krakowie. Tam również współprowadziłam grupy terapeutyczne i badałam gotowość szkolną dzieci. Prowadziłam szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych z zakresu integracji sensorycznej. Pracowałam z dziećmi w tzw. normie rozwojowej, z dziećmi zdolnymi jak i z dziećmi z orzeczeniami ze względu na różnego typu niepełnosprawność.

We wcześniejszych latach zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych grupowych i indywidualnych, rewalidacyjnych na terenie szkół i przedszkoli. Przed rozpoczęciem pracy zawodowej, oprócz licznych szkoleń, ukończyłam staż kliniczny w Szpitalu Klinicznym im. dr. J. Babińskiego. Byłam również wolontariuszką w domach dziecka, w ośrodkach terapii zajęciowej.

Edukacja

Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Instytucie Pedagogiki. Podyplomowo ukończyłam Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, Pedagogikę specjalną i Edukację i wspomaganie osób z autyzmem. 

Ukończyłam certyfikowane kursy szkoleniowe z zakresu Integracji Sensorycznej I, II i III stopnia w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej (certyfikaty nr 3493, nr 0312) 

Ponadto jestem absolwentką studiów muzykoterapeutycznych na Akademii Muzycznej oraz odbyłam 

LICZNE SZKOLENIA: 

- Terapia Ręki metodą Smart Hand Model – I i II stopień 

- Trening Umiejętności Społecznych  

- Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny cz. I


- Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne


- Diagnosta w poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym poszerzającym kwalifikacje i umiejętności zawodowe z zakresu diagnozy przyczyn trudności szkolnych oraz opiniowania psychologiczno – pedagogicznego  


- Szkolenie „Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży” 

 

Uczestniczyłam też w konferencjach, m.in.:

 

- Teoria przywiązania  w kontekście przemocy w rodzinie   


- Międzynarodowa konferencja  dotycząca terapeutycznej pomocy dzieciom i nastolatkom w kontekście współpracy międzyinstytucjonalnej „Przerzucając mosty”.