Szczegółową rozmowę na temat rozwoju i funkcjonowania dziecka,
Identyfikację obszarów, w których występują trudności,
Wypełnienie kwestionariusza sensomotorycznego, który pozwala wstępnie rozpoznać trudności sensoryczne dziecka oraz określić jego profil sensoryczny.
Badania z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, prób uzupełniających oraz obserwację reakcji dziecka na różne bodźce sensoryczne,
Szczegółową ocenę funkcjonowania sensorycznego dziecka.
Wyniki przeprowadzonych badań,
Zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem w domu, przedszkolu lub szkole.
Diagnosta przeprowadza szczegółowy wywiad dotyczący rozwoju, funkcjonowania dziecka oraz zgłaszanych trudności i potrzeb,
Analizowana jest dokumentacja dostarczona przez rodzica, np. dokumentacja medyczna, psychologiczno-pedagogiczna lub opinia wychowawcy (jeśli jest dostępna),
Diagnosta obserwuje dziecko podczas swobodnej aktywności, nawiązuje z nim kontakt, a jeśli to możliwe, przeprowadza wstępne próby badawcze.
Podczas spotkań diagnosta wykonuje wybrane próby badawcze, przeprowadza obserwacje oraz ocenia reakcje dziecka na bodźce sensoryczne,
Szczególną uwagę zwraca się na takie aspekty jak miejętności motoryczne, reakcje sensoryczne oraz zachowania społeczne.
Wyniki przeprowadzonych badań,
Zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem w domu oraz w żłobku.
Dziecko powinno być ubrane w wygodne ubrania umożliwiające swobodny ruch,
Ze względu na badanie dotyku zalecany jest strój warstwowy,
Przed wejściem na salę konieczne jest zdjęcie obuwia,
Proszę o przyniesienie wody dla dziecka.