Nazywam się Maria Olbromska – Makar. Jestem terapeutą i diagnostą zaburzeń integracji sensorycznej, terapii ręki, pedagogiem specjalnym, socjoterapeutą. Posiadam uprawienia do prowadzenia psychoedukacji i socjoterapii dzieci i młodzieży, treningów umiejętności społecznych, diagnozowania umiejętności szkolnych, do muzykoterapii oraz do specjalistycznego wsparcia i współorganizowania edukacji dzieci ze spektrum autyzmu.
W pracy z dziećmi i ich opiekunami najważniejsze jest dla mnie budowanie relacji opartej na zaufaniu i współpracy oraz kreowanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi dziecka. Uważam, że jedynie w ten sposób zbudowane fundamenty mogą zaowocować realizacją postawionych celów terapeutycznych. Podczas spotkań stwarzam dzieciom warunki do doświadczania sukcesu, odkrywania i cieszenia się ze swoich możliwości, do odczuwania własnej sprawczości, odkrywania swoich mocnych stron, a przede wszystkim do pokonywania swoich trudności i ograniczeń.
Każde dziecko w moich oczach jest niepowtarzalną istotą, którą należy wspierać w procesie rozwoju. Każde dziecko jest dla mnie również częścią swojego systemu rodzinnego czy opiekuńczego, ma swoją historię i doświadczenia. W pracy diagnostycznej i terapeutycznej prezentuję podejście holistyczne.
Bardzo lubię doskonalić swój warsztat pracy, szkolić się, podnosić swoje umiejętności i zgłębiać wiedzę. W wolnym czasie natomiast najchętniej spaceruję ze swoimi dziećmi po górach i lasach lub czytamy książki, gramy w ulubione planszówki.
Doświadczenie
Pracuję z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzinami od 12 lat. Przez ostatnie 6 lat zajmowałam się diagnozowaniem zaburzeń integracji sensorycznej, prowadzeniem terapii i opiniowaniem w specjalistycznej poradni psychologiczno – pedagogicznej w Krakowie. Tam również współprowadziłam grupy terapeutyczne i badałam gotowość szkolną dzieci. Prowadziłam szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych z zakresu integracji sensorycznej. Pracowałam z dziećmi w tzw. normie rozwojowej, z dziećmi zdolnymi jak i z dziećmi z orzeczeniami ze względu na różnego typu niepełnosprawność.
We wcześniejszych latach zajmowałam się prowadzeniem zajęć terapeutycznych grupowych i indywidualnych, rewalidacyjnych na terenie szkół i przedszkoli. Przed rozpoczęciem pracy zawodowej, oprócz licznych szkoleń, ukończyłam staż kliniczny w Szpitalu Klinicznym im. dr. J. Babińskiego. Byłam również wolontariuszką w domach dziecka, w ośrodkach terapii zajęciowej.
Edukacja
Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Instytucie Pedagogiki. Podyplomowo ukończyłam Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, Pedagogikę specjalną i Edukację i wspomaganie osób z autyzmem.
Ukończyłam certyfikowane kursy szkoleniowe z zakresu Integracji Sensorycznej I, II i III stopnia w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej (certyfikaty nr 3493, nr 0312)
Ponadto jestem absolwentką studiów muzykoterapeutycznych na Akademii Muzycznej oraz odbyłam
LICZNE SZKOLENIA:
- Terapia Ręki metodą Smart Hand Model – I i II stopień
- ADOS-2 Diagnoza Kliniczna - Certyfikat NR JiM-48-0037MM/072024
- Trening Umiejętności Społecznych
- Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny cz. I
- Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne
- Diagnosta w poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym poszerzającym kwalifikacje i umiejętności zawodowe z zakresu diagnozy przyczyn trudności szkolnych oraz opiniowania psychologiczno – pedagogicznego
- Szkolenie „Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży”
Uczestniczyłam też w konferencjach, m.in.:
- Teoria przywiązania w kontekście przemocy w rodzinie
- Międzynarodowa konferencja dotycząca terapeutycznej pomocy dzieciom i nastolatkom w kontekście współpracy międzyinstytucjonalnej „Przerzucając mosty”.